Cara Mudah Disable Invite Games Facebook

9:12:00 PTG
Cara Mudah Disable Invite Games Facebook, Terasa terganggu apabila mendapat jemputan daripada rakan-rakan untuk turut serta bermain games? Bagi mengatasi masalah ini, ada sedikit suntingan yang boleh dilakukan bagi menyekat sahabat daripada mendapat invite untuk bermain games.

Sahabat semua boleh mengikuti langkah ini dan kesannya mungkin akan memberi sedikit ketenangan kepada sahabat semua untuk berFacebook tanpa gangguan jemputan bermain permainan di Facebook. Kadang kala notifications yang keluar hanyalah invite games kan.

Selepas melakukan sedikit pengubahsuaian setting di Facebook sahabat, maka masalah ini akan dapat diatasi. Saya cuba memberi cara yang paling mudah untuk difahami oleh sahabat semua. Bagi yang ingin mencubanya, silakan ikuti langkah berikut:

CARA MUDAH DISABLE INVITE GAMES FACEBOOK


1. Buka aplikasi Facebook di smartphone Android sahabat.
2. Pergi ke Privacy Shorcuts > More Settings > Apps

Cara Disable Invite Games Facebook

3. Akan terpapar beberapa menu, pilih Platform > No. Siap...

Cara Halang Invite Games Facebook

Demikian tip Android, Cara Mudah Disable Invite Games Facebook. Setelah melakukan perubahan setting, diharapkan sahabat akan lebih tenang untuk menggunakan Facebook dan tidak mendapat ganguan lagi daripada jemputan untuk bermain game.

Sahabat dipersilakan untuk berkongsi tip ini dengan menekan button di bawah. Maaf jika ada sebarang kekurangan di dalam tip kali ini. Sebarang persoalan yang timbul boleh diajukan diruangan komen atau hubungi OMyDroid melalui email. Semoga bermanfaat.

Artikel Terkait

Previous
Next Post »

Terima kasih memberi komen di laman OMyDroid. Sila kunjungi lagi :) EmoticonEmoticon