Cara Sembunyikan Blue Tick Whatsapp

11:39:00 PG
Cara Sembunyikan Blue Tick Whatsapp. Melalui update yang telah dilakukan oleh pihak Whatsapp, banyak fungsi tambahan telah dimasukkan. Fungsi yang ditambah adalah bagi memudahkan lagi pengguna untuk melakukan sesuatu perkara.

Namun, tak semua pengguna peranti Android sukakan update yang dilakukan. Salah satu penaiktarafan yang dilakukan adalah fungsi blue tick. Dahulu semasa masih pada peringkat awal, Whatsapp hanya akan naik 2 tanda right bewarna hitam.

Kini, fungsi ini telah dipertingkatkan dengan bertukar menjadi warna biru apabila mesej yang dihantar melalui Whatsapp telah dibaca oleh penerima. 1 tanda bermakna sudah hantar. 2 tanda bermakna mesej diterima. Bertukar biru bermakna mesej Whatsapp telah dibaca.

Cara Sembunyikan Blue Tick Whatsapp

Tetapi, ada yang lebih suka penghantar tidak tahu bahawa mereka sudah membaca mesej yang dihantar. Mungkin atas faktor tertentu sahabat tidak mahukan fungsi ini digunapakai di dalam Whatsapp.

Oleh itu, bagi pengguna yang tak mahu menggunakan fungsi ini dan ingin menutupnya, silakan ikuti tutorial di bawah.Step-step yang diberi harap difahami oleh sahabat semua.

SEMBUNYIKAN BLUE TICK WHATSAPP


1. Buka Setting.
2. Pilih Account
3. Tap pada privacy
4. Untick read receipt. Siap!

Cara Sembunyikan Blue Tick Whatsapp

Cara Sembunyikan Blue Tick Whatsapp

Selepas melakukan sedikit pengubahsuaian setting, akhirnya berjaya. Mudah sahaja bukan? Diharap tip ini membantu sahabat bagi menutup fungsi blue yick di Whatsapp. Semoga berguna. Silakan share tip ini :D

Artikel Terkait

Previous
Next Post »

3 comment

Write comment
Sobri Mansor
AUTHOR
12 Januari 2016 pada 12:05 PTG delete

Terbaekkk tips ni. Dah buat. hehehe. Thanks bebanyak

Reply
avatar
wan
AUTHOR
12 Januari 2016 pada 12:38 PTG delete

hehe..welcome Sobri..jemput datang lagi.. :D

Reply
avatar

Terima kasih memberi komen di laman OMyDroid. Sila kunjungi lagi :) EmoticonEmoticon