Cara Menghentikan Fungsi Video Facebook Dimain Secara Automatik

3:12:00 PTG
Tutup fungsi video Facebook dimain dengan sendirinya. Facebook sentiasa menaiktaraf aplikasi mereka di Play Store. Tetapi, tetap jua ada pengguna yang memberi komen negatif terhadap aplikasi ini di Playstore.

Walaupun sentiasa menaiktaraf aplikasi mereka, mamun ada beberapa perkara yang kadang-kadang tidak berapa disukai oleh sesetengah pengguna. Mungkin sahabat juga begitu. Salah satunya adalah fungsi video yang dimainkan secara automatik dan bukannya dimainkan secara manual oleh pengguna.

Bagi pengguna Wifi unlimited mungkin tidak menjadi masalah untuk menggunakan fungsi ini. Namun, menjadi satu keburukan bagi sahabat yang menggunakan mobile data dan ingin melakukan penjimatan. Video dimainkan bermakna data juga berjalan. Jom lakukan sedikit perubahan setting.

Bagi sahabat yang ingin mencuba, silakan ikuti langkah di bawah:

TUTUP FUNGSI VIDEO FB DIMAIN SECARA AUTOMATIK


1. Buka aplikasi Facebook di smartphone sahabat.
2. Slide sehingga ke Tab yang paling kanan.
3. Skrol ke bawah dan tap pada App Setting.
4. Tap pada Videos play automatically dan pilih sama ada ingin Off atau video dimainkan secara automatik apabila ada sambungan wifi sahaja.

Cara Menghentikan Fungsi Video Facebook Dimain Secara Automatik

Demikian Tip Menyahaktif Fungsi Video Facebook Dimain Secara Automatik. Trik ini mungkin sedikit sebanyak dapat membantu sahabat untuk lebih jimat dalam penggunaan kuota mobile data kerana video di FB dapat dikawal secara manual sekarang. Tap dan play. 

Teruskan membaca tip-tip menarik lain di OMyDroid. Jika ada sebarang cadangan penambaikana atau teguran, sahabat boleh menggunakan laman contact yang disediakan. Semoga membantu dan bermanfaat.

Artikel Terkait

Previous
Next Post »

Terima kasih memberi komen di laman OMyDroid. Sila kunjungi lagi :) EmoticonEmoticon