Cara Menyahaktifkan Facebook Melalui Android

5:36:00 PTG
Cara Menyahaktifkan Facebook Melalui Android. Tidak dinafikan, Facebook merupakan sebuah laman sosial yang penuh dengan fungsi-fungsi menarik seperti dapat membina page, menyertai group, berkenalan dengan rakan baharu dan sebagainya.

Lebih menarik lagi, laman sosial ini boleh digunakan tanpa membuat sebarang bayaran. Tambahan pula, sudah menjadi satu trend Facebook menjadi salah satu medium untuk sesetengah peniaga memasarkan produk mereka.

tutup facebook

Namun, walaupun pelbagai fungsi menarik telah dimasukkan ke dalam Facebook, mungkin ada dalam kalangan sahabat yang ingin menutup akaun Facebook kerana atas dasar privasi, keselamatan dan sebab-sebab lain.

Mungkin juga atas sebab akaun lama telah sudah tidak digunakan dan ingin berpindah ke akaun yang baharu. Oleh itu, bagi yang ingin mematikan akaun FB, silakan ikuti langkah di bawah:

TUTUP AKAUN FACEBOOK MENGGUNAKAN PERANTI ANDROID


1. Buka aplikasi Facebook di peranti sahabat.
2. Slide sehingga ke paling kanan atau tap sahaja pada icon hamburger (bergaris tiga).
3. Skrol sehingga ke bawah dan tap pada Account Settings.
4. Tap pada Security dan paparan security settings akan keluar.
5. Tap pada Deactivate dan masukkan password.
6. Tekan continue dan siap!

Cara Menyahaktifkan Facebook Melalui Android

Senang sahaja bukan? Tidak perlu untuk login Facebook menggunakan apa-apa pelayar, guna sahaja aplikasi Facebook yang telah dimuat-turun di dalam peranti sahabat. Sekian dari saya, diharap tip di atas dapat memberi manfaat kepada semua.

Demikian tip Cara Menyahaktifkan Facebook Melalui Android. Semoga dengan penerangan ini dapat menyelesaikan kekusutan sahabat semua.

Artikel Terkait

Previous
Next Post »

2 comment

Write comment
CIK TOM
AUTHOR
5 Februari 2016 pada 8:56 PTG delete

cik tom pernah deactivate akaun facebook tapi guna laptop..dalam 2 tahun jugak deactivate..akhir thn lps activate blk..hehe

Reply
avatar
wan
AUTHOR
5 Februari 2016 pada 9:01 PTG delete

Eh..macamana boleh berubah fikiran balik..hehe :D

Reply
avatar

Terima kasih memberi komen di laman OMyDroid. Sila kunjungi lagi :) EmoticonEmoticon